Social

Sute de pasageri au avut de suferit în urma zborurilor anulate de pe Aeroportul Chișinău. Ce măsuri întreprind autoritățile

Mai mulți călătorii se plâng că de mai multe ori li s-au anulat zborurile. În timp ce unii spun că riscă să-și piardă locul de muncă alții au menționat că așteaptă să ajungă la destinație de mai multe zile la rând. Reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale susțin că autoritățile poartă discuții pentru a atrage cât mai mulți operatori de servicii aeriene. În același timp, Autoritatea Aeronautică Civilă a lansat la Aeroportul Internațional Chișinău Campania „Călătorește informat, Revendică-ți drepturile!”.

Serafim Gangan
Sursa: Serafim Gangan

Sute de pasageri s-au confruntat în ultimul timp cu zboruri anulate sau întârziate de pe sau spre Aeroportul Internațional Chișinău. Mulți dintre oamenii pe care i-am întâlnit pe aerogară spun că li s-a întâmplat să le fie amânat de trei ori zborul, sau că au fost nevoiți să aștepte și până la cinci zile. Unii dintre ei au pierdut din această cauză vacanțele peste hotare, sau nu s-au putut deplasa la muncă. Am întâlnit și cetățeni care susțin că nu au avut astfel de probleme.

În cazul unui zbor anulat sau întârziat pasagerii trebuie să se adreseze operatorului aerian cu o solicitare, iar dacă nu-i satisface răspunsul, să revină cu o petiție în adresa Autorității Aeronautice Civile, susține purtătorul de cuvânt al Autorității, Irina Bodolica. Instituția a lansat astăzi campania „Călătorește informat, Revendică-ți drepturile!”, iar în următoarele săptămâni vor fi distribuite peste 20 de mii de pliante informative.

„Urmează a fi întreprinse următoarele acțiuni: distribuirea materialelor informative despre drepturile pasagerilor; amenajarea unui ghișeu în incinta Aerogării, unde zilnic, colegii de la Protecția Consumatorului și Autorității Aeronautice Civile vor acorda consultanță pasagerilor interesați de drepturile lor legale;rularea unui spot video social de informare pe rețelele de socializare”, a explicat Irina Bodolica.

Autoritatea Aeronautică Civilă a lansat și un chestionar online pentru pasageri, pentru a colecta informații și detalii relevante cu privire la necesitățile de călătorie și așteptările consumatorilor de servicii de transport aerian.

Guvernul își propune să atragă cât mai mulți operatori de servicii aeriene în țara noastră, a declarat ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija. Potrivit oficialei, prezența mai multor companii aeriene le-ar permite cetățenilor noștri să ajungă la destinații.

„În cadrul Guvernului discutăm cu alți operatori aerieni pentru a pătrunde pe piața noastră sigură. Toți ne dorim prețuri competitive, iar unul din scopurile acestei campanii de informare este să atragem câți mai mulți operatori. Astfel, pasagerii moldoveni vor putea ajunge la mai multe destinații, planurile lor de vacanță nu vor fi afectate, dar nici veniturile lor”, menționează Lilia Dabija.

Precizăm că în ultimele luni, două companii aeriene au suspendat zborurile de pe Aeroportul Internațional Chișinău, iar zilele trecute cursele avia operate de o companie din Republica Moldova au fost anulate, sau operate cu întârziere, ceea ce a provocat nemulțumiri ale pasagerilor.

Bogdan Nigai

Bogdan Nigai

Autor

Citește mai mult