Social

AAC explică care sunt drepturile pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate sau amânate

Pasagerii au dreptul să ceară asistență de la compania aeriană, în cazul în care zborurile sunt anulate sau amânate a declarat pentru Radio Moldova purtătoarea de cuvânt a Autorității Aeronautice Civile, Irina Bodolica. Potrivit ei, oamenii pot solicita asigurarea cu hrană și cazare. Cu toate acestea, majoritatea călătorilor nu-și cunosc drepturile, a mai spus Irina Bodolica.

„În contextul campaniei de informare lansată de Autoritatea Aeronautică civilă, la mijlocul lunii iunie „Călătorește informat, revendică-ți drepturile”, astăzi Autoritatea a amenajat în incinta Aerogării unde zilnic, colegii de la Protecția Consumatorului vor fi în Aerogară și vor acorda asistența necesară pasagerilor interesați de drepturile lor legale. Ei au dreptul să solicite rambursări, compania aeriană trebuie să le ofere cazare, schimbarea biletului.”

În cazul în care pasagerii au depus o plângere și nu au obținut un răspuns pozitiv din partea companiei aeriene, ei revin în adresa autorității aeronautice civile cu o petiție, a adăugat purtătoarea de cuvânt a Autorității Aeronautice Civile.

Totodată, aceasta susține că pandemia de coronavirus și războiul din Ucraina a perturbat zborurile internaționale, în special, fiind afectate Ucraina și Republica Moldova. Autoritatea Aeronautică Civilă va continua să susțină și să protejeze consumatorii pentru ca aceștia să fie mai bine informați.

Viorica Rusica

Viorica Rusica

Autor

Citește mai mult