Social

Crește numărul accidentelor rutiere cu implicarea trotinetelor electrice. Unii oameni cer interzicerea acestora

Pe parcursul acestui an, în Republica Moldova au fost înregistrate 59 de accidente rutiere cu implicarea trotinetelor electrice, potrivit Inspectoratului Național de Securitate Publică. Oamenii susțin că cei care conduc aceste unități de transport nu sunt atenți și nu respectă regulile de circulație, reprezentând un pericol public pentru alte persoane. Reprezentanții INSP susțin că, pentru a diminua numărul de accidente rutiere este nevoie de o infrastructură rutieră mai dezvoltată.

Conducătorii de trotinete electrice creează probleme mari pentru ceilalți participanți la trafic. Pietonii spun că, în zonele aglomerate, cum ar fi parcurile, este dificil să te plimbi, din cauza riscului de a nu fi lovit de trotinetă. Unii cetățeni au cerut interzicerea acestor mijloace în locurile publice.

"Avem o problemă că nu se aud aceste trotinete când se deplasează și te iau prin surprindere, reprezintă un pericol public, nu mai vorbesc de parcuri unde aleargă copii mici, merg părinți cu cărucioare."

"Ar putea fi create benzi, cum sunt pentru cicliști, la fel ca și pentru persoanele care utilizează așa mijloc de transport", spun oamenii.

Șoferii susțin că unii conducători de trotinete nu cunosc regulile circulației rutiere, ceea ce creează probleme în trafic.

"Sunt de acord cu închirierea trotinetelor electrice dacă au o pistă aparte. Ei ar trebui să aibă un permis sau competențe de a conduce";

"Și ei ar trebui să aibă un permis. Dacă se întâmplă un accident, trebuie să rămână doar șoferul vinovat? Ei, în principiu, trebuie să cunoască regulile de circulație", spun șoferii.

Șeful Secției evidență și analiză accidente rutiere de la INSP, Pavel Apostol, a declarat la emisiunea „Zi de Zi“ de la Radio Moldova, că cei care conduc trotinete electrice au aceleași drepturi ca și alți participanți la trafic, doar că trebuie să se echipeze corespunzător și să respecte regulile de circulație.

"Accidentele rutiere grave cu implicarea acestor mijloace se referă în mare parte la acele persoane care nu sunt echipate cu elemente de protecție. Și deseori vorbim de tamponări între mijloacele auto și trotinete. Dar în mod special pentru cei care conduc trotinete electrice, sunt impuse și anumite restricții. Trebuie să aibă vârsta împlinită de 16 ani și viteza maximă pe carosabil de 50 de km/h", a precizat Pavel Apostol.

Dan Casapciuc, unul dintre administratorii companiilor care închiriază asemenea unități de transport, a subliniat că ar trebui luate măsuri pentru crearea condițiilor de deplasare a acestor mijloace de transport.

"Din partea noastră, suntem foarte receptivi la apelurile pe care le primim din partea publicului și, în limita posibilităților, suntem gata să facem îmbunătățiri, pentru a nu crea disconfort celorlalți oameni. Mai mult, restricțiile vor ține de interzicerea parcărilor în anumite zone, pentru că limitează și încurcă alți participanți la trafic", a menționat Dan Casapciuc.

Potrivit INSP, de la începutul anului în Republica Moldova, au fost înregistrate 59 de accidente rutiere cu implicarea trotinetelor electrice, cu 27 de cazuri mai mult față de anul precedent, în urma cărora au avut de suferit 49 de persoane.

Precizăm că, începând cu 1 septembrie, Parisul, în urma unui referendum, a interzis închirierea trotinetelor electrice, devenind astfel prima capitală europeană care impune asemenea restricții. Tot prin referendum, și Bucureștiul, intenționează să interzică circulația trotinetelor electrice pe străzile capitalei din anul 2024.

Dumitru Petruleac

Dumitru Petruleac

Autor

Citește mai mult