Ministerul Educației: Din cauza roboților, tinerii și-ar putea găsi mai greu un loc de muncă în viitor
Dacă în următorii ani în școlile din țară nu vor fi studiate profesiile viitorului, tinerii își vor găsi mai greu un loc de muncă, au declarat reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării. Potrivit experților străini, în Republica Moldova ar trebui să fie schimbat modul de predare, cum ar fi de exemplu însușirea limbilor străine cu ajutorul roboților sau renunțarea la temele pentru acasă.
Republica Moldova ar putea avea o stagnare economică dacă elevii nu vor învăța profesiile viitorului, iar din cauza noilor cerințe pe piața muncii, tinerilor le va fi mai greu să-și găsească un loc de muncă, a declarat ministrul Educației, Dan Perciun.
„Dacă noi nu o să ținem cont de aceste schimbări digitale, riscăm să nu avem suficiente locuri de muncă sau o să avem locuri de muncă cu resurse financiare puține. Aceste schimări pun în pericol schimbarea societății noastre”, a declarat Dan Perciun.
Elevii din Republica Moldova ar trebui să preia din experiența altor țări, cum ar fi Japonia, unde limba engleză este predată în instituțiile de învățământ de roboți, sau Coreea de Sud, unde copii nu au de pregătit teme pentru acasă, susține expertul de la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică din Paris, Andreas Schleicher.
„Sarcinile de rutină la care moldovenii se pricep foarte bine sunt în prezent realizate mult mai eficient de roboți. Din cauza tehnologiei avansate poți să rămâi ușor fără un loc de muncă”, a menționat Andreas Schleicher.
Andreas Schleicher, a mai precizat că pandemia de Covid 19 a demonstrat cât de necesare sunt competențele digitale pentru elevi, iar o problemă este că mulți copii din familiile social-vulnerabile nu au putut să învețe alături de colegii lor din lipsa computerelor sau a telefoanelor mobile performante.