Guvernatorul BNM și reprezentanții Ministerului Educației susțin introducerea educației financiare în curricula școlară
Educația financiară ar trebui să fie inclusă în programa școlară. De această părere sunt guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării. În prezent, BNM lucrează la o strategie națională de educație financiară care să fie potrivită pentru toate instituțiile de învățământ din țară.
O mai bună instruire a populației în domeniul financiar este unul din scopurile Băncii Naționale a Moldovei, a declarat guvernatorul instituției Octavian Armașu, la o conferință consacrată educației financiare pentru femei.
„Noi acum o să avem un proiect susținut de partenerii noștri de dezvoltare prin care să facem o evaluare a nivelului de educație financiară. Astfel, ne-am asumat și rolul de coordonator la nivel național și cu participarea la circa 16 instituții publice să elaborăm o strategie națională de educație financiară care să fie acceptată de toate instituțiile publice și din sectorul privat. Ideal ar fi să ajungă educația financiară în curriculă, iar societatea să aibă un nivel de educație mai înalt”, a declarat Octavian Armașu.
Prezentă la eveniment, secretara de stat de la Ministerul Educației și Cercetării, Adriana Cazacu, a menționat că autoritățile promovează parteneriatele și inițiativele privind educația financiară.
„Educația financiară este foarte importantă și trebuie să se regăsească elemente, dacă nu chiar ca disciplină, în curricula școlară. S-ar putea să fie inclusă chiar de la grădiniță. Astfel, să reușim prin joc să le formăm copiilor anumite competenți, anumite abilități. În calitate de reprezentant al Ministerului Educației și Cercetării, vreau să comunic că noi facem în această direcție anumite lucruri. Consider că facem multe, dar bineînțeles, putem face și trebuie să tindem să facem și mai multe. Opinia mea este că ar trebui să includem sau să să se regăsească aceste unități de conținut în mai multe discipline, chiar în discipline fundamentale, poate chiar la matematică. Astfel, elevii ar vedea o mai bună corelare între ceea ce învață la școală și pregătirea lor de viață”, a subliniat Adriana Cazacu.
Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, curricula școlară include disciplinele opționale „Educație economică și antreprenorială” (ciclul primar, gimnazial și liceal) și „Educație socială și financiară” (ciclul gimnazial). În prezent, aceste discipline sunt studiate de aproximativ 30 de mii de elevi din 408 instituții de învățământ.