Social

Ministrul Culturii: „Turismul cultural rămâne a fi potențiala locomotivă a turismului în Republica Moldova”

Republica Moldova este atractivă în continuare pentru turiștii străini, chiar dacă avem la hotar un război. În anul 2022, industria turistică a contribuit cu aproape 5% la creșterea economică a țării noastre, susțin autoritățile.

imagine simbol
Sursa: imagine simbol

Din 2019, Republica Moldova a avansat cu 4 puncte în ratingurile mondiale privind dezvoltarea turismului. Secretarul de stat de la Ministerul Culturii, Andrei Chistol, a calificat această creștere drept modestă deoarece țara noastră nu dispune de corporații mari care ar atrage un număr impunător de turiști. Totuși, potrivit funcționarului, în prezent operatorii autohtoni de turism au oferte avantajoase și relativ suficiente locuri de cazare.

„Prețurile din Republica Moldova sunt destul de bune în comparație cu țările din regiune. Doar în Macedonia și Bosnia este mai ieftin să trăiești decât în Republica Moldova. Este un indicator important și atunci când vorbim de acei turiști care vin aici pentru perioade mult mai mari”, a declarat Andrei Chistol.

Președinta Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern, Corina Timofti, susține că Republica Moldova va deveni mai vizibilă pe piața internațională de turism, valorificând potențialul autohton.

„Putem deveni atractivi doar unindu-ne forțele, creând un produs național atractiv, complex, diferit, creativ, în așa fel creștem și vizibilitatea noastră pe plan intențional”, a remarcat Corina Timofti.

Ministrul Culturii, Sergiu Prodan, afirmă că ceea ce ar putea atrage mai mulți turiști străini este organizarea evenimentelor culturale, în cadrul cărora ar putea fi promovate tradițiile, obiceiurile și produsele autohtone.

„Turismul cultural rămâne a fi potențiala locomotivă a turismului în Republica Moldova. Ce putem oferi noi? O combinație, o experiență de scurt timp, dar extrem de impresionantă în care se vor regăsi ospitalitatea noastră și domeniul vitivinicol, bucătăria deosebită și evenimentele culturale”, a precizat minsitrul Sergiu Prodan.

Precizăm că, veniturile din vânzări în sectorul turistic al Republicii Moldova în 2022 au constituit 3,3 procente din Produsul Intern Brut, ori cu 0,7% mai mult decât în ​​2021. În 2020, în timpul pandemiei, vânzările în turism au fost de doar 1,5%.

Bogdan Nigai

Bogdan Nigai

Autor

Citește mai mult