Social

Podul de la Leova-Bumbăta, peste râul Prut, ocolit de șoferi. Precizările autorităților române

Podul de la Leova-Bumbăta, peste râul Prut, construit cu mare entuziasm să reducă aglomerația de la Vama Albița, nu își dovedește eficiența, iar una dintre explicații este că vameșii de la noul punct de frontieră nu au infrastructura necesară pentru a face controale corespunzătoare, transmite Radio România Actualități. Șoferii însă susțin că ocolesc acest punct de frontieră, întrucât pe aici traseul este mai lung.

Podul de pontoane de peste Prut de la Bumbăta, punct nou de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova, construit anul acesta pentru a reduce aglomerațiile din Vama Albița, are o singură arteră de intrare în țară și una de ieșire, iar programul de lucru este doar pe timp de zi, de la ora 8:00 până la ora 20:00. Autoritățile române susțin că obiectivul încă nu reușește să preia atâtea vehicule câte ar fi nevoie pentru fluidizarea traficului din Vama Albița.

Primarul municipiului Huși, Ioan Ciupilan, oraș prin care trec aproape toate autocamioanele care intră în România prin Vama Albița, susține că numărul acestor vehicule de mare tonaj a crescut în ultimul timp, iar șoferii acestora spun că preferă să tranziteze tot Vama Albița, întrucât ar trebui să ocolească dacă ar dori să intre în România pe la Bumbăta.

Punctul de trecere a frontierei de stat, Leova-Bumbăta, a fost inaugurat luna mai. Atunco autorițățile au declarat că noul punct va oferi o alternativă viabilă și o măsură necesară pentru fluidizarea traficului transfrontalier pentru cei peste 800 de mii de cetățeni și agenți economici din regiune. În același timp, acest punct de trecere ar permite degajarea traficului în alte posturi vamale, precum Leușeni-Albița sau Cahul-Oancea.

Bogdan Nigai

Bogdan Nigai

Autor

Citește mai mult