Peste 440 de obiective turistice din Republica Moldova au fost integrate într-o aplicație mobilă
Peste 440 de obiective turistice din 13 destinații din Republica Moldova sunt integrate într-o aplicație mobilă. Prin intermediul acesteia, toți iubitorii de călătorii au acces la informații despre locurile care merită să fie vizitate la noi în țară. Astfel, Republica Moldova va deveni o destinație și pentru turiștii străini, cu potențial de atragere a investițiilor de dezvoltare a domeniului.
În prezent, 13 raioane și două rute cultural-turistice transfrontaliere sunt vizibile în aplicația mobilă, a declarat directorul interimar al Oficiului Național al Turismului, Valentin Cioban. Potrivit acestuia, digitalizarea ofertelor turistice reprezintă o prioritate pentru autoritățile de resort.
„Vom crea noi platforme, noi programe pentru dezvoltarea turismului. Avem foarte multe obiective care vreau foarte mult să apară pe această aplicație. Avem raioane de la sud, de la nord, de la centru, care neapărat trebuie să lucrăm împreună și să fim toată țara pe această aplicație ca să ne cunoască cât mai multă lume și să fim mai aproape de turist. Pentru că turistul caută doar la un click să găsească Republica Moldova”, a spus Valentin Cioban.
Proiectul de digitalizare a rutelor turistice din Republica Moldova este finanțat de Ministerul de Externe de la Praga. Ambasadorul Cehiei în Republica Moldova, Stanislav Kázecký a remarcat importanța acestui proiect pentru promovarea turismului, apreciind în același timp colaborarea moldo-cehă care a evoluat de-a lungul anilor.
„Republica Cehă este prezentă în Republica Moldova în ultimii 20 de ani. Republica Moldova este prioritate pentru Republica Cehă. Suntem prietenii Republicii Moldova și sperăm că sprijinul pe care îl acordăm pentru viitorul european al Republicii Moldova va fi un sprijin important și va continua”, a spus Stanislav Kazencky.
Menționăm că aplicația constituie o inovație pentru turismul din Republica Moldova și include tururi audio ghidate, hărți offline și itinerare. Astfel, vizitatorii se vor putea deplasa independent, fără ghid și vor putea asculta povești captivante în timp ce se plimbă prin destinațiile turistice și locurile de interes din Republica Moldova. Această inovație, lansată de Cehia acoperă în prezent 100 de mii de locuri turistice din întreaga lume.