Electorala

Milioane de lei au fost cheltuiți pentru tipărirea ziarelor, afișelor și pliantelor electorale, potrivit Promo-LEX. Ce spun oamenii

Ziarele, afișele și pliantele electorale sunt cele mai răspândite forme de publicitate electorală, conform raportului de monitorizare a alegerilor generale locale din această toamnă, prezentat de Asociația Promo-LEX. În același timp, oamenii susțin că aceste materiale sunt inutile, iar banii folosiți pentru tipărirea lor ar putea fi utilizați pentru alte necesități. Totodată, experții recomandă candidaților politici platformele online pentru a prezenta mesajul electoral.

Imagine simbol
Sursa: Imagine simbol

Potrivit observatorilor Promo-LEX, în perioada 6-13 octombrie, partidele politice au raportat cheltuieli în valoare de 11 milioane de lei. Cei mai mulți bani, peste 6 milioane de lei, au fost cheltuiți pentru producerea materialelor promoționale, care includ ziare, afișe sau pixuri. Doar că aceste materiale distribuite pe stradă sau lăsate în cutia poștală ajung cel mai des la coșul de gunoi, spun oamenii.

Directoarea executivă a Asociației Transparency International, Lilia Zaharia, a îndemnat candidații electorali să folosească spațiul online pentru a-și transmite mesajul electoral.

„Candidații să fie mai inventivi prin prezentarea platformelor electorale. Și acum avem diferite posibilități, inclusiv online, cum să ajungă la alegători”, a declarat Lilia Zaharia.

Potrivit raportului Asociației Promo-LEX, în actuala campanie electorală, candidații partidelor politice au cheltuit în perioada 6-13 octombrie peste trei milioane și jumătate de lei pentru producerea și difuzarea de spoturi publicitare și organizarea evenimentelor electorale.

Autor: Svetlana Bogatu

Citește mai mult