BNM lansează cea mai mare campanie națională de educație financiară din Republica Moldova
7 din 10 moldoveni au nivel mediu de cunoștințe din domeniul financiar, iar 20 la sută au un nivel redus, arată rezultatele unui studiu realizat de IData. În scopul educației societății privind gestionarea banilor, Banca Națională a Moldovei a lansat în comun cu Centrul analitic Expert Grup au demarat o amplă campanie de educație financiară a populației care se va desfășura până în toamna anului 2024.
Campania națională de educație financiară este adresată tuturor cetățenilor și își propune să integreze mai bine societatea în lumea financiară, în condițiile în care tehnologiile inovatoare avansează în ritm accelerat, a declarat guvernatorul Băncii Naționale, Octavian Armașu. Acesta a subliniat că BNM va face pași fermi în susținerea acestei campanii.
„Indiferent de scopul și valoarea practică a deciziilor financiare, este important ca acestea să fie corecte și asumate. La o decizie cu impact financiar se ajunge de la experiența unor decizii simple. Învățăm de la simplu la compus conceptele financiare pentru a înțelege mai bine oportunitățile dezvoltării pieței financiare. Astfel, învățăm să conștientizăm aceste oportunități și să ne transformăm viața în una mai bună”, remarcă guvernatorul Băncii Naționale, Octavian Armașu.
Campania reprezintă un pas semnificativ în promovarea înțelegerii principiilor financiare de către cetățeni, care nu au cunoștințele și abilitățile necesare pentru a lua decizii financiare corecte, a menționat Directorul Misiunii USAID Moldova, Jeff Bryan.
„Campania lansată îi va informa pe cetățeni, îi va ajuta să ia decizii și să se protejeze de fraude și riscuri cibernetice. Cercetările arată că 40% dintre cetățeni nu au economii. Campania își propune să umple acest gol, astfel încât gospodăriile să poată genera venituri, să economisească și să investească”, a subliniat Jeff Bryan.
Precizăm că, la baza campaniei a fost luat un sondaj realizat de IDATA, pe teritoriul Republicii Moldova, cu excepția raioanelor din Stânga Nistrului, în lunile septembrie - octombrie pe un eșantion de 1024 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 75 de ani.
Potrivit acestuia, 32% dintre respondenți au spus că nu dețin un card bancar, iar alți 45 % preferă să-și păstreze economiile în numerar, din lipsă de încredere în instituțiile bancare.