MEC va lansa Pactul Național „Moldova pentru Educație”. Alte priorități anunțate de Dan Perciun
Îmbunătățirea calității studiilor, susținerea financiară și profesională a cadrelor didactice, dezvoltarea și modernizarea instituțiilor de învățământ, debirocratizarea, se numără printre principalele priorități ale Ministerului Educației și Cercetării în anul 2024. Potrivit ministrului de resort, Dan Perciun, în luna aprilie va fi lansat Pactul Național „Moldova pentru Educație”, care își propune să sporească performanțele elevilor la disciplinele școlare.

În acest an, Ministerul Educației își propune să crească ponderea elevilor care obțin un nivel minim de competențe la examenul PISA, cu cel puțin 25 la sută, a declarat ministrul Educației, Dan Perciun, la prezentarea priorităților pentru anul 2024. Astfel, în luna aprilie va fi lansat Pactul Național „Moldova pentru Educație” menit să contribuie la îmbunătățirea rezultatelor școlare.
„Ministerul urmează să lanseze în luna aprilie Pactul Național «Moldova pentru Educație» prin care o să invităm societatea civilă, mediul de afaceri, partenerii internaționali să contribuie la atingerea obiectivului nostru strategic, anume prin susținerea proiectului național «Rețeaua Școlilor Model»”, a declarat ministrul Educației.
De asemenea, Dan Perciun a precizat că investițiile în modernizarea infrastructurii vor continua, urmând să fie renovate integral cinci instituții de învățământ, care participă la proiectul „Rețeaua Școlilor Model”. Totodată, în alte zeci de școli urmează să fie reparate blocurile sanitare.
Instituțiile de învățământ superior vor beneficia de circa 200 de milioane de lei din partea Băncii Mondiale, inclusiv pentru modernizarea a două cămine studențești. În același timp, pentru programul de incluziune vor fi alocați 10 milioane de lei.
Printre obiectivele principale ale instituției se regăsesc atragerea tinerilor specialiști în școli, acoperirea deficitului de cadre didactice, precum și susținerea financiară și protecția profesorilor.
Precizăm că rezultatele PISA din anul 2022 arată că aproximativ 15 mii de elevi nu au atins nivelul de alfabetizare funcțională. Aceasta înseamnă că aceștia nu au putut îndeplini sarcini elementare, cum ar fi analiza unui text sau rezolvarea unui exercițiu simplu de matematică. La testare au participat 6820 de elevi cu vârsta de 15 ani din circa 290 de instituții de învățământ din țară.
Autor: Dumitru Petruleac