ILA-2024: Târgul internațional aerospațial s-a deschis la Berlin. Neutralitatea climatică și digitalizarea, pe agendă
600 de companii și organizații din 31 de țări își prezintă noile evoluții în domeniul tehnologiei aeronautice. La Berlin s-a deschis târgul internațional aerospațial, ILA-2024. Neutralitatea climatică, digitalizarea și sustenabilitatea lanțului de aprovizionare au fost temele cheie ale târgului aerian din acest an, scrie DW.
La eveniment au luat cuvântul, printre alții, cancelarul federal Olaf Scholz, ministrul transporturilor Volker Wissing și ministrul economiei Robert Habeck.
Scholz s-a angajat să stimuleze industria de apărare din Germania
„Astăzi vedem mai clar ca niciodată cât de important este să avem o industrie de apărare europeană și germană capabilă să producă în mod continuu toate armele majore și muniția necesară”, a declarat cancelarul, citat de agenția de presă dpa.
Potrivit lui Scholz, politica anterioară de prudență în ceea ce privește dezvoltarea industriei de apărare este acum „terminată”. Atacul Rusiei asupra Ucrainei a arătat Germaniei „o nouă realitate a politicii de securitate”, a spus politicianul.
Scholz și-a anunțat intenția de a cumpăra încă 20 de avioane de luptă Eurofighter pentru forțele aeriene germane, pe lângă cele 38 de avioane de luptă aflate în prezent în curs de dezvoltare.
Airbus va prezenta un nou model de avion fără pilot
Corporația europeană Airbus va prezenta la un salon aviatic un nou model de dronă care va însoți un avion de vânătoare Eurofighter în timpul zborului. Se înțelege că drona, controlată de un pilot aflat la bordul avionului de vânătoare, poate „efectua misiuni riscante”, a explicat Airbus.
Ministrul Transporturilor: Restricțiile tehnologice din industria aeronautică sunt „otravă” pentru Republica Federală Germania
La deschiderea salonului aviatic, ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a declarat că aviația germană este deja „lider mondial în domeniul protecției climei și pionier în ceea ce privește propulsia neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, transportul fără pilot și taxiurile aeriene”. Acest „rol de pionierat” pe care Germania ar trebui să îl joace în continuare, a spus el. De asemenea, Wissing a calificat discursul despre limitările tehnologice asociate cu industria aviatică drept „otravă” pentru Germania ca loc de afaceri.
Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a făcut apel la direcționarea transformării aviației germane către neutralitatea climatică. Protejarea climei „cu noi tehnologii competitive”, pe lângă beneficiile pentru climă, „asigură dezvoltarea în domeniul tehnologiilor de înaltă tehnologie, cu valoare adăugată și locuri de muncă bune în Germania”, a explicat Habeck.