Podul de la Ungheni va fi construit până în 2026, susține secretarul de stat de la Ministerul român al Transporturilor și Infrastructurii
Podul de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii, urmează să fie construit până în anul 2026, a declarat secretarul de stat de la Ministerul român al Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Ionel Scrioșteanu. Autostrada Unirii care va interconecta România, Republica Moldova și Ucraina, va avea o lungime de 304 kilometri. Alte detalii despre construcția și importanța acestei autostrăzi au fost discutate la o dezbatere organizată de Agenția de presă IPN.
Secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că lucrările care urmează să fie realizate la Autostrada Unirii sunt foarte complexe.
Secretarul de stat de la București a mai precizat că ultima parte a proiectului o reprezintă podul peste Prut de la Ungheni, care cuprinde și un punct vamal pe partea României. Potrivit lui, recent a fost anunțat câștigătorul licitației.
„Am fost acum o lună la Ungheni, pe partea raionului Ungheni și m-am întâlnit cu autoritățile locale, pentru că avem constituită o comisie mixtă pentru implementarea acestui proiect. Suntem pregătiți, imediat ce semnăm contractul, să mergem în teren, să înceapă proiectarea și în 2026 să avem acest pod dat în trafic la nivel de autostradă, plus conexiunile cu drumurile locale, în așa fel încât să poată să fie folosit până finalizăm pe partea noastră, Autostrada A8, așa cum am descris-o mai devreme. Pe partea Republicii Moldova – conexiunea cu drum rapid până la Chișinău”, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Secretarul de stat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, de la Chișinău, Nicolai Mîndra, a punctat faptul că Autostrada Unirii, de la Ungheni spre Chișinău și spre Odesa este așteptată de către cetățeni. Potrivit lui, acest coridor este foarte important pentru mărfurile de tranzit pentru Republica Moldova și pentru transportul mărfurilor interne.
„Termenele de execuție a lucrărilor vor fi identice cu cele efectuate de către colegii din partea română. În momentul în care podul de peste Prut de la Ungheni, la nivel de autostradă cu patru benzi, va fi construit, din partea Republicii Moldova va fi construit și drumul de acces către acest pod, ca el să fie funcțional, până ce partea, care rămâne de la acest drum de acces și până la Odesa, va fi construită”, a mai spus Nicolai Mîndra.
Precizăm că, Autostrada Unirii este primul proiect de infrastructură terestră care va conecta România, Republica Moldova și Ucraina la spațiul european. Astfel, România urmează să construiască 304 kilometri de autostradă care va uni localitățile Târgu Mureș cu Iași, până la Ungheni din Republica Moldova, inclusiv construcția unui pod peste râul Prut.
Costul total al lucrărilor, inclusiv al segmentului până la Ungheni, este de 60 de miliarde de lei românești, echivalentul a peste 12 miliarde de euro. Amintim că, anterior, ministrul Infrastructurii și dezvoltării Regionale de la Chișinău, Andrei Spînu, a semnat Acordul de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții prin intermediul căreia urmează să fie finanțată realizarea studiului de fezabilitate în vederea construirii Autostrăzii Ungheni – Chișinău – Odesa.
Potrivit oficialului, până la sfârșitul anului 2025, studiul de fezabilitate pentru acest segment de drum va fi elaborat.