Internațional

Autostrada Unirii: 22.000 de muncitori pentru secțiunea montană cu zeci de tuneluri și poduri

Pentru construirea secțiunii montane Sărățeni-Pipirig, parte a Autostrăzii Unirii A8, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) din România estimează că vor fi necesare peste 22.000 de persoane, conform studiului de fezabilitate. Cu o lungime de 116 kilometri, această secțiune va cuprinde 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte, reprezentând unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură rutieră din România, notează news.ro.

Pentru a stimula ocuparea forței de muncă locale, CNIR va acorda constructorilor un punctaj suplimentar de 6% dacă angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava. „Aceasta este o măsură strategică pentru a susține politicile sociale și reducerea șomajului local,” a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Autostrada A8, cunoscută și sub numele de „Autostrada Unirii,” este destinată să conecteze Moldova (zona din România care include județe precum Iași, Neamț și Bacău) de Transilvania, facilitând transportul și dezvoltarea economică în regiuni izolate. Traseul va lega orașele Târgu Mureș și Iași, oferind o conexiune rapidă între Republica Moldova și rețelele europene de transport. Proiectul a fost mult așteptat și discutat ani de zile, fiind un simbol al angajamentului României față de reducerea decalajelor economice dintre regiuni.

Secțiunea montană Sărățeni-Pipirig este deosebit de complexă din cauza reliefului dificil și necesită investiții masive în infrastructură de tuneluri și poduri.

Bogdan Nigai

Bogdan Nigai

Autor

Citește mai mult