Internațional

Informațiile despre campania lui Georgescu, descalificate: Activitatea conturilor de TikTok ar fi fost coordonată de un „actor statal”

Președintele României, Klaus Iohannis a desecretizat documentele din ultima ședință a Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) despre campania lui Călin Georgescu. Iohannis a fost de acord cu declasificarea, potrivit legii, la solicitarea instituțiilor emitente, a informațiilor prezentate de Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe și Ministerul Afacerilor Interne la ședința din 28 noiembrie, a anunțat administrația prezidențială a României.

Potrivit Serviciului Român de Informații, au fost depistate aproape 800 de conturi TikTok create în 2016 pentru Georgescu, conservate și activate la capacitate maximă în campania electorală prezidențială.

Totodată, TikTok a recunoscut că a încasat 381.000 de dolari în campania lui Georgescu.

Creșterea conturilor care l-au promovat pe Călin Georgescu nu a fost organică, iar „activitatea conturilor ar fi fost coordonată de către „un actor statal”, care ar fi utilizat un canal alternativ de comunicare pentru „rostogolirea” mesajelor pe platformă”, se arată într-un document SRI declasificat miercuri de CSAT, citat G4Media.ro.

Un document desecretizat al Ministerului de Interne arată că a fost identificat un tipar acțional similar identificat la nivelul Ucrainei activ în perioada premergătoare inițierii agresiunii de către Federația Rusă. În concret, campania informațională „Echilibru și verticalitate” și este identică cu campania „Frate lângă Frate” derulată de Federația Rusă în Ucraina.

Tot Ministerul de Interne arată că un adept al extremismului de dreapta, care organizează tabere militare, a participat la „promovarea și cumpărarea de voturi” pentru Călin Georgescu. Deși numele acestei persoane e anonimizat, o anchetă G4Media a arătat că e vorba despre Eugen Sechila.

Călin Georgescu s-a clasat pe locul întâi în primul tur al alegerilor prezidențiale din România, obținând aproape 23% din sufragii. Candidatul s-a promovat intens pe rețelele de socializare, în special pe TikTok și a declarat cheltuieli zero pentru campania sa electorală.

Citește mai mult