Social

Care sunt cauzele anulării mai multor zboruri operate de „Air Moldova”? Explicațiile companiei

Mai multe zboruri din luna martie au fost anulate de operatorul Air-Moldova. Compania a precizat pentru Radio Moldova că optimizează numărul de zboruri din lipsă de pasageri, deși autoritățile au menționat anterior că operatorul ar avea probleme financiare.

Zece curse în diferite state europene, inclusiv în Turcia și Georgia sunt anulate de Compania Air Moldova, începând cu 28 februarie. Autoritatea Aeronautică Civilă a fost notificată, în acest sens, pe 13 februarie de către operatorul aerian „Air Moldova”. Majoritatea zborurilor erau planificate în luna martie.

Totodată, compania avia precizează că este dispusă să respecte drepturile pasagerilor și să ofere asistență, inclusiv compensație în conformitate cu Regulamentul intern, care prevede despăgubiri de până la 600 de euro per zbor. În același Regulament al Companiei Aviatice „Air Moldova” este stipulat că în cazul în care pasagerul a fost informat de către companie despre anularea zborului cu cel puțin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută, compensații nu vor fi oferite.

Precizăm că în noiembrie 2022, în cadrul unei discuții cu jurnaliștii, ministrul în exercițiu al Infrastructurii, Andrei Spînu a menționat că Air-Moldova se confruntă cu grave probleme financiare, înregistrând datorii de trei ori mai mari decât veniturile, care s-ar estima potrivit ministrului la 80 de milioane de lei.

„Air-Moldova trebuia oprită la sol demult”, a mai spus atunci ministrul.

Contactat de Radio Moldova reprezentantul Companiei Air-Moldova a declarat că operatorul optimizează numărul de zboruri din lipsa de pasageri și a precizat că nu ar exista probleme financiare.

Viorica Rusica

Viorica Rusica

Autor

Citește mai mult