Social

Nivel avansat demonstrat de majoritatea elevilor care și-au testat competențele digitale

Aproape 2.000 de elevi au demonstrat competențe digitale avansate, arată rezultatele testelor susținute, în premieră, de circa 3.200 de elevi din R. Moldova. Trei elevi au atins scorul maxim de 100 de puncte, 810 de elevi au obținut nivel intermediar, 210 nivel elementar și doar 77 de elevi nu au înregistrat niciun nivel de competență.

Testarea, care a avut loc pe 26 noiembrie, reflectă nivelul competențelor pe cele cinci arii esențiale din Cadrul European de Competențe Digitale - alfabetizare în informații și date, comunicare și colaborare, creare de conținut digital, securitate digitală, rezolvare de probleme.

Prin această inițiativă, tinerii obțin o recunoaștere oficială a nivelului de alfabetizare digitală, care este o competență tot mai solicitată pe piața muncii. Deși rezultatele sunt încurajatoare, pentru a dezvolta abilitățile digitale ale elevilor vor fi introduse noi metode de predare, a declarat ministrul Educației, Dan Perciun.

Este un eșantion foarte specific. Cei mai buni elevi de-ai noștri care au răspuns provocării și au vrut să fie evaluați. Au vrut să vadă în diplomă aceste note, aceste calificative. Rezultatele sunt încurajatoare. Avem o discuție întreagă despre programare și cum ne asigurăm că există aceste abilități în rândul elevilor noștri și aici soluția nu este întotdeauna un număr mai mare de ore, aici soluția poate fi în metoda de predare și dezvoltarea acestor competențe. O altă dimensiune la care va trebui să medităm este analiza și interpretarea datelor și a informațiilor, aici inclusiv cei mai buni au anumite provocări și trebuie să reflectăm cum să abordăm aceste subiecte pe viitor”, a declarat ministrul Perciun.

Evaluarea a fost coordonată de Ministerul Educației și Cercetării împreună cu Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare.

Exercițiul s-a desfășurat în 74 de instituții selectate ca centre de testare. Din numărul total al participanților, aproape 2.200 sunt elevi de clasa a IX-a, iar alți 1.000 - de clasa a XII-a.

Autor: Camelia Babeica

Redacția  TRM

Redacția TRM

Autor

Citește mai mult