Economic

Autoritățile anunță un nou pachet de schimbări legislative pentru antreprenori

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării anunță un pachet de schimbări legislative care vor face activitatea întreprinderilor din țară mai ușoară și mai eficientă. Acest pachet de reglementări va aduce schimbări semnificative în domenii precum IT, digitalizare și comunicații electronice. De asemenea, acesta vizează simplificarea raporturilor de muncă și controlul de stat a activității de întreprinzător. Potrivit estimărilor făcute de minister, modificările date vor permite antreprenorilor și angajaților să economisească cel puțin 50 de milioane de lei anual.

În primii 3 ani de activitate a întreprinderilor mici și mijlocii, organul de control nu va avea dreptul să aplice sancțiuni sau măsuri restrictive, cu excepția cazurilor în care se comit infracțiuni grave sau repetate de către întreprinzător. Aceste schimbări vor permite întreprinderilor să economisească resurse financiare și timp, a precizat ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, care a prezentat detaliat acest pachet de schimbări legislative în cadrul unei conferințe de presă.

„Estimările noastre sugerează că antreprenorii și angajații vor economisi cel puțin 50 de milioane de lei anual și cel puțin 200 de mii de ore de muncă anual, echivalentul a 25 de mii de zile de muncă. Este un plus, eu cred, la productivitate și la eficiența antreprenorilor, timp și bani pe care aceștia îi economisesc odată cu limitarea și iluminarea birocrației inutile”, a explicat Dumitru Alaiba.

Modificările au scopul să reducă barierele birocratice și să diminueze povara administrativă. Verificarea agenților economici este una din principalele probleme pentru antreprenori, în special pentru cei începători, întrucât acestea comportă risc de abuzuri și corupție, a precizat Dumitru Alaiba. Oficialul a mai anunțat că aceste schimbări ar urma să fie votate de Parlament în cel mai scurt timp, iar primele efecte vor putea fi observate imediat.

„Primul efect pentru angajații sectorului HoReCa, nu vor mai trebui să meargă anual pentru o procedură cu adevărat umilitoare și dacă nu vrei să treci atunci trebuie să plătești o mită, conform relatărilor lor de 300-350 de lei, fiecare acest pașaport. Pentru angajatori, acele hârțoage, acele regulamente pe care ei le tipăresc, le ștampilează și le lasă pe raft, doar în cazul că vine Inspecția Muncii să le verifice, ei nu vor mai fi obligați să facă asta”, a mai adăugat Dumitru Alaiba.

În același timp, la angajarea persoanelor în domeniul alimentației publice, examenul medical va putea fi efectuat la instituțiile medicale publice sau private, iar actul eliberat de instituția medicală va înlocui fișa medicală individuală sau „pașaportul albastru medical”. Totodată, costurile vor fi acoperite din bugetul Asigurării Obligatorii de Asistență Medicală.

Bogdan Nigai

Bogdan Nigai

Autor

Citește mai mult