Diplomele de studii universitare vor putea fi accesate rapid și în siguranță în format online
Diplomele de studii universitare vor putea fi accesate rapid și în siguranță în format online. Astfel, actele de studii eliberate de universitățile din Republica Moldova, începând cu anul 2009, pot fi descărcate din Portalul cetățeanului. Acest lucru a devenit posibil datorită colaborării dintre Ministerul Educației și Cercetării și Agenția de Guvernare Electronică. Totodată, în curând, vor fi disponibile în format digital și diplomele de bacalaureat.
Accesarea și descărcarea diplomelor de studii universitare este posibilă din orice colț al lumii, a declarat directoarea Agenției de Guvernare Electronică, Olga Tumuruc. Acest proiect facilitează eliberarea, dar și păstrarea în siguranță a actelor și altor date personale.
„Astăzi, pe Portalul cetățeanului sunt disponibile actele de studii pentru cei care dețin o semnătură electronică și au absolvit studiile superioare după anul 2009. Diploma de studii este doar la un click distanță și o puteți întotdeauna accesa și prezenta acolo unde este solicitată”, susține Olga Tumuruc.
Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, susține că procesul de digitalizare este unul prioritar, prevăzut de Strategia de dezvoltare a educației pentru anii 2023- 2030.
„Digitalizarea diplomelor de studii este doar unul din elementele care țin de digitalizarea în domeniul educației și prin Strategia de dezvoltare a educației 2030 am stabilit acest domeniu ca prioritar. Diploma digitală poate fi utilizată, de exemplu pentru a fi expediată unei instituții de învățământ. Chiar dacă nu avem diploma, ne aflăm în altă parte, putem accesa prin MCabinet diploma, care are valoarea juridică necesară și poate fi utilizată”, a precizat Anatolie Topală.
Potrivit ministerului Educației, digitalizarea diplomelor de studii este o practică cunoscută în lume care permite absolvenților să aibă acces rapid și control asupra documentelor lor și care asigură securitate și portabilitate. De asemenea, le oferă instituțiilor și angajaților posibilitatea de a-i verifica rapid și sigur, fără să mai aștepte emiterea diplomelor pe suport de hârtie.
Portalul Cetățeanului poate fi accesat pe adresa mcabinet.gov.md, iar autentificarea se face prin semnătur electronică, semnătura mobilă sau cu datele din buletinul de identitate. Acesta oferă și alte informații cu caracter personal, începând de la actele de identitate, de stare civilă, sănătate, educație și altele