Deputații au votat pentru alinierea legislației privind impozitul pe venit la standardele UE
Întreprinderile care au obținut venituri din vânzări ce depășesc 15,75 miliarde de lei în ultimele două perioade de gestiune consecutive vor include în raportul conducerii un capitol separat privind impozitul pe venit. Informațiile privind impozitul pe venit vor descrie activitățile principale ale entității, veniturile din vânzări, profitul până la impozitare, cheltuielile privind impozitul pe venit, impozitul pe venit achitat etc. În acest sens, deputații au votat în lectura a doua un proiect de lege pentru modificarea unor acte normative, elaborat de Ministerul Finanțelor.
Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, există o singură entitate care, pentru anul 2022, a indicat venituri din vânzări de peste 15,75 miliarde de lei pentru perioada de gestiune respectivă.
De asemenea, în legislație vor fi definite noțiunile de „entitate autonomă” și „entitate-mamă de cel mai înalt rang”. Noțiunea „standarde de control al calității” se expune în următorul cuprins: „standarde de management al calității — standarde internaționale de management al calității, emise de către Consiliul pentru Standarde Internaționale de Audit și Asigurare, care se aplică pentru managementul calității la nivel de misiune, acceptate pentru a fi aplicate pe teritoriul Republicii Moldova”, mai notează sursa citată.
Potrivit noilor reglementări, în cazul auditului la entitățile de interes public, la entitățile mari și la entitățile mijlocii, raportul auditorului va conține concluzia auditorului privind obligația entității auditate de a prezenta și publica informații privind impozitul pe venit pentru perioada de gestiune anterioară perioadei pentru care se efectuează auditul situațiilor financiare.
Potrivit comunicatului emis de Parlament, la elaborarea proiectului s-a ținut cont de bunele practici și cadrul normativ în domeniu al Uniunii Europene și al statelor membre UE.