Economic

Vinul moldovenesc ajunge în tot mai multe țări ale lumii. Principalele piețe de export

În anul 2023, volumul exportului vinului moldovenesc pe piețele externe a crescut cu 18% față de anul 2022, ajungând la 123 de milioane de litri, cu o valoare totală de 192 milioane de dolari SUA. Principalele piețe de export au fost România, Polonia, Cehia, SUA și China, potrivit datelor Oficiului Național pentru Vie și Vin (ONVV).

„La nivelul industriei, peste 80% din totalul vinurilor liniștite produse sunt destinate exportului, iar competiția acerbă pe plan internațional impune o atenție deosebită pentru strategia de promovare. De aceea, ne propunem să analizăm tendințele globale ale pieței vinului și strategiile națiunilor vinicole emergente și vom evalua succesul Vinului Moldovei, la 10 ani de la lansarea pe plan internațional”, a declarat Ștefan Iamandi, directorul ONVV.

Producția vinicolă din R. Moldova a ajuns în ultimii ani și în destinații noi și exotice, cum ar fi Australia, Emiratele Arabe Unite, Bolivia, Congo, Benin, Burundi, Malaysia sau Republica Dominicană. Jar, săptămâna trecută a fost lansată Asociația Wine of Moldova în Japonia, dedicată promovării vinurilor moldovenești pe piața japoneză. Prețul este aproape dublu față de cel oferit în UE, iar producătorii noștri sunt ajutați de experți cu renume internațional să-și promoveze vinurile cât mai eficiente.

Precizăm că anul trecut, și exporturile de struguri de masă au atins un nou record pentru Republica Moldova, însumând în total 66,3 milioane de dolari, ceea ce constituie cu 55 % mai mult față de anul precedent.

Viorica Rusica

Viorica Rusica

Autor

Citește mai mult