Meta sub presiune: UE vrea reguli mai stricte pentru conținutul online
Comisia Europeană a lansat o anchetă oficială cu privire la modul în care Meta își gestionează conținutul politic pe platformele sale Facebook și Instagram. Ancheta se concentrează pe o presupusă campanie de influență rusă desfășurată pe platformele companiei, precum și pe respectarea legislației UE de către Meta în ceea ce privește moderarea dezinformării, transmite BBC.
Pe fondul alegerilor iminente din UE și din alte regiuni, oficialii europeni vor evalua dacă abordarea Meta de moderare a dezinformării pe platformele sale respectă legislația UE. O preocupare majoră este modul în care Meta își supraveghează instrumentele publicitare și dacă acestea au fost exploatate de către „actori malițioși”.
De asemenea, ancheta va examina transparența cu care Meta își moderează conținutul și conturile politice.
„Avem un proces bine definit pentru a identifica și a reduce riscurile pe platformele noastre. Așteptăm cu nerăbdare să continuăm colaborarea cu Comisia Europeană și să îi oferim detalii suplimentare cu privire la această activitate”, a declarat Meta într-un comunicat.
Meta este una dintre numeroasele companii din domeniul tehnologiei desemnate drept „platforme online foarte mari” (VLOP) în temeiul Legii serviciilor digitale (DSA) a UE. VLOP-urile riscă amenzi de până la 6% din cifra de afaceri anuală dacă nu respectă cerințele mai stricte de moderare a conținutului, inclusiv luarea de măsuri pentru a preveni manipularea alegerilor și dezinformarea.
Comisia Europeană suspectează că metodele actuale ale Meta de moderare a dezinformării și a reclamelor politice nu respectă obligațiile DSA. Autoritatea europeană este îngrijorată de impactul potențial al acestor practici asupra viitorului ciclu electoral, având în vedere alegerile pentru Parlamentul European care vor avea loc în luna iunie.
„Această Comisie a creat mijloace pentru a proteja cetățenii europeni de dezinformarea țintită și de manipularea din partea țărilor terțe. Dacă suspectăm o încălcare a regulamentului, acționăm. Acest lucru este valabil întotdeauna, dar mai ales în perioadele de alegeri democratice”, a declarat președinta Comisiei, Ursula von der Leyen.
Recent, Comisia Europeană a inițiat cea de-a doua rundă de proceduri oficiale împotriva TikTok, în temeiul Legii privind serviciile digitale, cu privire la lansarea TikTok Lite.