Social

Ministerul Educației propune ca din 30 de ore la liceu, doar 15 să fie obligatorii. Proiectul va fi pus în discuție

Propunerea de a comasa unele discipline școlare are scopul de a oferi elevilor cât mai multă flexibilitate pentru a frecventa acele ore pentru care au cel mai mare interes, a declarat pe pagina sa de Facebook ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun. Totodată, instituțiile de învățământ vor decide dacă vor implementa sau nu această inițiativă, iar în următoarele luni vor avea loc consultări publice, a mai notat oficialul.

„Câteva elemente de bază care urmează să le discutăm public în următoarele luni. Vrem să avem mai puține discipline școlare, mai profunde. Vrem să oferim o mai mare interdisciplinalitate – înseamnă să unim anumite discipline ca să discutăm subiectele mai complex în cadrul lor, științele până în clasa a șaptea. Vrem să ne asigurăm că în conținuturile din disciplinele de bază avem și elemente legate de educație financiară, educație tehnologică, educație pentru media, pentru că sunt subiecte relevante pentru viața de zi cu zi a fiecăruia dintre noi și trezesc o mai mare curiozitate elevilor. Și nu în ultimul rând, vrem să oferim mult mai multă flexibilitate pentru elevi de a-și alege disciplinele, în special la liceu. Propunea este ca din 30 de ore la liceu, 15 să fie obligatorii, 15 să fie ore opționale sau la alegere. Numărul total de discipline nu va depăși numărul de 9-10 față de cele 13-14 care sunt acum. Avem trei-patru luni pentru discuții, după care mergem la următoarea etapă”, a menționat Dan Perciun.

Amintim că Ministerul Educației și Cercetării lansează un nou concept al curriculumului școlar. Mai exact, acest lucru este necesar pentru adaptarea programului școlar la aptitudinile și interesele elevilor, precum și la cerințele pieței muncii. Se va aplica un plan-cadru unic în toate instituțiile de învățământ general, dar se va oferi și posibilitatea de a alege un plan-cadru alternativ pentru instituțiile care doresc să-și diversifice oferta educațională. Conceptul noului curriculum național se bazează pe cele mai recente studii și analize în domeniul calității învățământului general, atât din țară, cât și de peste hotare. Acesta ar urma să fie implementat în școli în 2027.

Citește mai mult