Angajații de la Calea Ferată spun că nu și-au primit salariile din luna aprilie
Întreprinderea Calea Ferată urmează să vândă mai multe locomotive și vagoane vechi ca să-și poată remunera angajații, o parte dintre care nu și-au mai primit salariile din luna aprilie. În timp ce oamenii se revoltă, reprezentanții Agenției Proprietăți Publice spun că problema este veche, întreprinderea acumulând în continuare venituri modeste, care nu acoperă cheltuielile.
Oamenii care muncesc la Calea Ferată și nu și-au primit salariile de aproape cinci luni ne-au spus că sunt nevoiți să ia credite și să se împrumute ca să-și poată întreține familiile. Unii nu exclud chiar că ar putea emigra. Cel mai greu le este familiilor în care ambii soți lucrează la această întreprindere de stat.
“Noi nu am primit salariul din luna aprilie. Au trecut 4 luni și nici vorbă de salariu. Calea Ferată nu are bani, iar asta va dura. Noi suntem la autofinanțare, întreprinderea este de stat, dar statul nu ne ajută. Statul ne neglijează, la Calea Ferată nu se atrage nici o atenție. Avem credite la bănci, ne împrumutăm. Pe timp de vară facem față cheltuielilor, dar dacă vine iarna nu știm ce o să facem. Eu achit 4 mii de lei pentru căldură”.
“Eu nu am primit salariul din luna martie. Soția lucrează și trăim datorită la banii ei”.
“Nu am primit salariul din luna aprilie, e greu la noi, și eu și soția lucrăm la Calea Ferată. Suntem nevoiți să ne împrumutăm”.
Autoritățile spun că sunt în căutare de soluții. Restanțele salariale vor fi achitate cel mai probabil după ce întreprinderea va vinde locomotivele și vagoanele uzate, susține directorul Agenției Proprietăți Publice, Roman Cojuhari.
“Depunem tot efortul și căutăm resursele financiare necesare pentru a achita aceste salarii. Calea Ferată are foarte multe active neutilizate, fier uzat, locomotive, vagoane care nu au fost folosite mai bine de 10 ani. Vrem să le valorificăm cât mai urgent și să închidem această diferență de salarii. Partea de salarizare, de cheltuieli a întreținerii personalului niciodată nu s-a analizat serios. Avem misiunea de a salva această întreprindere, iar dacă este nevoie de o optimizare de cadre atunci ea trebuie să fie făcută”.
Amintim că, anterior, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a declarat că CFM se confruntă în continuare cu grave probleme economice, iar autoritățile iau în calcul reducerea numărului de angajați în procesul de reformare a întreprinderii.
De menționat că, la începutul lunii iunie, conducerea CFM a anunțat că datorează angajaților peste 70 de milioane de lei. Întreprinderea exclude contractarea unui credit pentru salarii și se angajează să adune bani din vânzarea fierului vechi, dar și din închirierea spațiilor.
Anterior Calea Ferată din Moldova a contractat un credit de la Agenția Proprietății Publice, printr-o întreprindere de stat pentru a acoperi restanțele salariale înregistrate la sfârșitul anului 2023 și primele luni ale anului 2024.