Zeci de locomotive și vagoane de pasageri, scoase la licitație de CFM
Locomotive, vagoane și alte bunuri sunt scoase la licitație de Calea Ferată din Moldova. Banii obținuți vor fi reinvestiți în activitatea întreprinderii, a declarat șeful interimar al CFM, Serghei Tomșa, pentru „Teleradio-Moldova”.
Calea Ferată din Moldova va organiza șapte licitații, dintre care două „cu reducere” și cinci „cu strigare”, la sediul central al instituției.
Primele trei licitații vor avea loc pe 10 septembrie. Vor fi scoase la mezat 39 de mărfuri și piese de schimb neutilizate; 96 de locomotive, majoritatea din anii 1980; 43 de vagoane de călători și 90 de boghiuri.
La licitația din 11 septembrie vor fi scoase 81 de tank-containere, marea majoritate produse la începutul anilor 80.
În alte trei runde, care vor avea loc pe 16 septembrie, CFM urmează să scoată la mezat 17 secții de vagoane refrigeratoare, care includ un vagon de serviciu și unul refrigerator, stocuri de mărfuri, materiale și piese de schimb neutilizate.
Contactat pentru un comentariu, șeful interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a evitat să discute cu noi, spunând doar că: „Toate informațiile le găsiți pe site-ul CFM. Asta este toată informația. Banii vor fi folosiți pentru activitatea întreprinderii”.
Amintim că, recent, directorul Agenției Proprietăți Publice, Roman Cojuhari, a declarat pentru „Teleradio-Moldova” că CFM urmează să vândă mai multe locomotive și vagoane vechi ca să-și poată remunera angajații, o parte dintre care nu și-au mai primit salariile din luna aprilie: „Calea Ferată are foarte multe active neutilizate, fier uzat, locomotive, vagoane, care nu au fost folosite mai bine de 10 ani. Vrem să le valorificăm cât mai urgent și să închidem această diferență de salarii”.
În plin regres financiar și cu datorii la salarii de peste 150 de milioane de lei, Întreprinderea de Stat a decis, recent, să instituie, din septembrie, programul de patru zile lucrătoare pe săptămână. Motivul invocat de administrația întreprinderii este scăderea semnificativă a transporturilor de marfă și, respectiv, scăderea veniturilor. Directorul interimar al CFM, Serghei Tomșa, a declarat pentru Moldova 1 că măsura va reduce din povara achitării datoriilor salariale față de angajați.
În prezent, la CFM activează puțin peste 5.700 de angajați. Abia în august, întreprinderea a început să achite salariile pentru luna aprilie. De la începutul anului, aproximativ 500 de feroviari și-au depus cererile de demisie.