Aproximativ 10.000 de motocicliști, sancționați pentru încălcări rutiere în șapte luni
Aproximativ 10.000 de motocicliști au fost sancționați în perioada lunilor aprilie-octombrie pentru diverse încălcări rutiere, printre care viteza excesivă, lipsa echipamentului corespunzător și condusul în stare de ebrietate, a declarat la Moldova 1, șeful interimar al Direcției Securitate Rutieră de la Inspectoratul Național de Securitate Publică Pavel Apostol. Potrivit acestuia, la parcarea specială au fost ridicate 3000 de motociclete.
„Cele mai des întâlnite încălcări care au fost documentate în rândul motocicliștilor rămân a fi: neasigurarea la schimbarea direcției de deplasare, care inclusiv este și o cauză generatoare de accidente rutiere în cazul motocicliștilor. Și nu în ultimul rând, vorbim despre viteza de deplasare și starea de ebrietate”, a precizat Apostol.
Șeful Direcției Securitate Publică a mai subliniat că o parte dintre motocicliștii din zonele rurale nu dispun de acte de înregistrare, revizie tehnică, iar în unele cazuri sunt minori. „Avem mai multe întrebări sau subiecte mai sensibile cu implicarea motocicliștilor în zonele rurale, acolo unde, în mare parte, acele motociclete au rămas încă de pe timpurile mai vechi și, respectiv, nu dispun nici de acte de înregistrare, nici de revizia tehnică. Și în mare parte, situații în care se încearcă de a se eschiva de la poliție, le întâlnim în zonele rurale”.
Pavel Apostol a menționat că cei care conduc o motocicletă trebuie să fie echipați corespunzător, iar echipamentele de protecție trebuie să fie calitative. „Sunt foarte multe echipamente de protecție, care la prima vedere arată bine, dar în caz de eventuală tamponare nu oferă protecția necesară. Echipamentul de protecție salvează vieți și acest fapt este demonstrat în cazul implicării motocicliștilor în accidente rutiere”.
Referitor la zgomotul produs de motociclete și care este deranjant pentru populație, Pavel Apostol a menționat că în prezent INSP este în dialog cu specialiștii de la Ministerul Mediului în identificarea nivelului de zgomot admisibil, astfel ca oamenii legii să poată interveni și combate acest fenomen.