Serviciul 112 va împlini luna viitoare șapte ani de la lansare. Angajații sărbătoresc Ziua Europeană a Numărului de Urgență
De șapte ani sunt la celălalt capăt al firului, de șapte ani contribuie la salvarea oamenilor. Vorbim despre primii angajați ai Serviciul 112. De Ziua Europeană a Numărului de Urgență, aceștia se simt mai mândri ca oricând pentru că stau la baza instituției. Chiar dacă la început le-a fost greu să-și țină în frâu emoțiile în urma unor informații dure, astăzi recunosc că nimic nu îi mai poate surprinde. Sesiunile cu psihologul, practic zilnice, i-au făcut mai puternici, spun ei.

Aliona Morogai este operator la Serviciul 112 de șapte ani. Vine din domeniul pedagogic, însă mereu a simțit că vrea să contribuie mai mult la salvarea cetățenilor.
„Eu sunt un om cu emoțiile foarte echilibrate, mă strădui de sine stătător să îmi gestionez emoțiile care apar în diferite situații. Ceea ce am tins toată viața mea e să fac un lucru nobil”, spune femeia.
Fiind operator, Aliona Morogai și-a instruit bine cei doi băieți cum să apeleze corect la 112.
„Chiar dacă au o situație cu circumstanțe care ar duce la sunetul la 112, ei știu cum să o facă, să o facă foarte conștiincios, să nu sune abuziv la 112, știu că trebuie să răspundă la întrebări. Sunt instruiți la cel mai înalt nivel, dar întotdeauna o sună mai întâi pe mama”, menționează Aliona Morogai.
Și Ion Bobeștean este printre primii angajați ai Serviciului 112. Timp de șapte ani, acesta spune că a avut diverse apeluri și nu crede că ar putea să-l mai surprindă ceva. Totuși, operatorul recunoaște că cele mai dificile din punct de vedere emoțional sunt apelurile de urgență cu implicarea copiilor.
„Este un serviciu dinamic, niciun apel nu se aseamănă cu celălalt, este câteodată foarte interesant, este și greu, este un serviciu solicitant din punct de vedere psiho-emoțional, dar când plecăm de aici cu satisfacția că s-a făcut o treabă bună. Puține apeluri ar fi mai complicate pentru mine, pentru că am avut de toate, nu știu ce aș putea să am nou”, spune Ion Bobeștean.
Potrivit datelor oficiale, în Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență activează 119 operatori.