Prânzurile calde la cantina socială: „Masa Bucuriei”, la cea de-a 16-a ediție

Campania socială „Masa Bucuriei” a ajuns la cea de-a 16-a ediție. Este o cauză nobilă, care presupune colectarea produselor alimentare, care sunt împărțite ulterior nevoiașilor și din care sunt asigurate prânzurile calde la cantina socială. Aici vin în special persoanele în etate, care nu-și permit să aibă o masă caldă acasă. Astăzi, aceștia au primit câte o pâine, o porție de mămăligă, dulciuri și fructe, produse pe care nu fiecare dintre ei le pot procura.
Nicolae vine la cantina socială de trei ori pe săptămână, pentru că soția lui este bolnavă și astfel, îi poate asigura hrană caldă.
„Am soție bolnavă, cineva trebuie să o hrănească și eu o hrănesc, îi duc mâncare îi duc tot. Dar dacă aici e pregătită eu numai îi duc și ea mănâncă, e fericită ea, sunt fericit și eu. Eu am două mii de lei pensia. Eu dacă plătesc căldura, gazul, lumina, ce mai am de plătit. Mie îmi rămâne în buzunar puțin pentru mâncare.”;
„Mi-au dat iată ce, mămăligă am înțeles, pâinică și băieții mi-au dat niște mere. Nu am să arunc, de aruncat eu nu arunc. Eu țin minte bunica mea, când cădea o bucățică de pâine și o ridica și o săruta și apoi o mânca.”;
Elevii și studenții voluntari, împreună cu profesorii lor, le-au oferit bătrânilor dulciuri și fructe.
„Cu mare drag elevii au acceptat să venim la acest eveniment să aducem o mică bucurie în fața celor mai triști ca noi. Acești bătrâni care se simt singuratici, astfel avându-ne aproape să se simtă și ei mai confortabil, mai bine.”;
„Avem o societate foarte vulnerabilă, care are nevoie în fiecare zi de ajutor și de susținere. Atât financiară cât și morală, cât mai multă.”;
„Motivul pentru care ne-am implicat în această acțiune de binefacere este ca să aducem zâmbetul pe buze acestor bătrâni oferindu-le mere și ciocolate și desigur un prânz bun și cald.”
„Tradițional în perioada postului mare inițiem această campanie privind sensibilizarea privind nevoia oamenilor aflați la limita existenței, în special bătrâni, care culminează tradițional în duminica Floriilor, cu o colectare tradițională a produselor alimentare”, spune directorul Misiunii Sociale „Diaconia”, Igor Belei.
La ediția precedentă a campaniei, asociația „Diaconia” a colectat aproximativ 58 de mii de kilograme de produse pe care le-a împărțit în peste o sută de magazine și 25 de localități, cu ajutorul a o mie de voluntari.