Social

CFM scoate la vânzare zeci de locomotive și vagoane, în încercarea de a achita restanțele salariale

Aflată în plin regres financiar și cu datorii salariale de milioane de lei, Calea Ferată a Moldovei (CFM) scoate din nou la licitație locomotive, vagoane și alte bunuri. Întreprinderea speră să acumuleze, astfel, fondurile necesare pentru plata restanțelor salariale.

În perioada 16–25 aprilie, CFM va organiza patru licitații: trei „cu reducere” și una „cu strigare”. Printre bunurile scoase la vânzare se numără:

De asemenea, vor fi scoase la mezat inclusiv resturi și deșeuri de metale feroase și neferoase, precum și piese de schimb neutilizate.

Potrivit datelor oficiale, la sfârșitul lunii ianuarie curent, CFM înregistra restanțe salariale de peste 156 de milioane de lei, față de 4.997 de angajați. Datoriile s-au acumulat în perioada august–decembrie 2024. Conducerea întreprinderii speră că vânzarea acestor bunuri va permite acoperirea cel puțin parțială a salariilor restante.


Amintim că problemele financiare ale întreprinderii Calea Ferată din Moldova au început în 2009, când transportul de mărfuri a scăzut de peste două ori. Declinul a urmat și în 2016, iar în 2022, situația s-a agravat și mai mult, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbările au dus la diminuarea veniturilor CFM și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților, care au început să se confrunte cu restanțe de câteva luni. Detalii - AICI.

În încercarea de a reduce povara financiară și de a plăti parțial datoriile salariale, CFM a scos la și anul trecut la licitație vagoane și piese vechi, însă măsurile s-au dovedit a fi insuficiente pentru redresarea situației economice.

Pentru a redresa situația, Guvernul își propune să relanseze activitatea CFM prin investiții în infrastructură. Astfel, anual, statul ar putea aloca, timp de cinci ani, 400 de milioane de lei pentru întreținerea și modernizarea rețelei feroviare, în baza unui contract multianual care urmează a fi semnat între Ministerul Infrastructurii și Calea Ferată din Moldova. Un proiect în acest sens se află în consultări publice.

CITEȘTE ȘI:

Ecaterina Arvintii

Ecaterina Arvintii

Autor

Citește mai mult